Esma electronic trading systems


Końcowe sprawozdanie ESMA na temat systemów i kontroli w zautomatyzowanym środowisku handlowym Unia Europejska 17 lutego 2017 r. W dniu 22 grudnia 2017 r. Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych wydał ostateczne sprawozdanie dotyczące systemów i kontroli w zautomatyzowanym środowisku handlowym dla platform obrotu, firm inwestycyjnych i właściwe organy. Raport końcowy zawiera wytyczne skierowane do wszystkich uczestników rynku finansowego i odpowiednich właściwych organów. Ten artykuł zawiera przegląd końcowego raportu i wytycznych. Zakres sprawozdania końcowego W następstwie dokumentu konsultacyjnego wydanego przez ESMA w dniu 20 lipca 2017 r. Oraz otrzymanych uwag dotyczących wymogów organizacyjnych w wysoce zautomatyzowanych środowiskach handlowych, wytyczne uwzględnione w sprawozdaniu końcowym obejmują następujące trzy zagadnienia: działanie systemu elektronicznego. systemy transakcyjne (ldquoETSrdquo) na rynkach regulowanych lub wielostronnych platformach obrotu (ldquoMTFsrdquo) korzystanie z ETS, w tym algorytmów transakcyjnych, przez firmy inwestycyjne do obsługi na własny rachunek lub do realizacji zleceń w imieniu klientów i zapewnienia bezpośredniego dostępu do rynku (ldquoDMArdquo) lub sponsorowany dostęp (ldquoSArdquo) przez firmy inwestycyjne. Wytyczne zostały opracowane w celu zapewnienia, że ​​mają one zastosowanie do obrotu jakimkolwiek instrumentem finansowym (zgodnie z definicją zawartą w dyrektywie w sprawie rynków instrumentów finansowych (ldquoMiFIDrdquo)) w zautomatyzowanym środowisku, w przeciwieństwie do ograniczania się wyłącznie do handlu akcjami. Wytyczne zaczną obowiązywać miesiąc po opublikowaniu wytycznych i wszelkich zaleceń na oficjalnej stronie internetowej właściwego organu każdego państwa. Na podstawie tego harmonogramu ESMA oczekuje, że wszyscy uczestnicy rynku finansowego i właściwe organy będą w stanie zastosować się do wytycznych do dnia 1 maja 2017 r. Właściwe organy są zobowiązane informować ESMA o zamiarze zastosowania się do wytycznych i informowania ESMA o powody nieprzestrzegania przepisów, kiedy zdecydują się nie przyjmować wytycznych. Wymóg ten nie dotyczy uczestników rynku finansowego. Wytyczne zostały wydane pod każdą z następujących pozycji wymienionych i krótko omówione poniżej: Wymagania organizacyjne dla rynków regulowanych, wielostronnych platform handlowych, takich jak ETS i firmy inwestycyjne, ETS (w tym algorytmy transakcyjne) Wytyczne te wymagają, aby rynki regulowane, MTF i firmy inwestycyjne korzystające z ETS (w tym algorytmy transakcyjne w przypadku firm inwestycyjnych) zapewniają pełną zgodność z obowiązkami wynikającymi ze stosowania takich systemów zgodnie z dyrektywą MiFID i wszelkimi innymi obowiązującymi przepisami. Ponadto systemy muszą być tak skonstruowane, aby zapewnić możliwość dostosowania się do każdej firmy przez nich wprowadzonej i są na tyle solidne, aby zapewnić ciągłość działania i regularność w czasach zakłóceń. Aby spełnić wymagania tej wytycznej, jasny system zarządzania jest niezbędny, aby zapewnić spełnienie wszystkich obowiązków regulacyjnych i ocenić wszystkie istotne kwestie przy podejmowaniu decyzji dotyczących przestrzegania obowiązków regulacyjnych. Od pracowników odpowiedzialnych za zgodność oczekuje się, że zrozumieją działanie wykorzystywanych systemów transakcyjnych, ale nie muszą posiadać wiedzy o właściwościach technicznych takich systemów. Ponadto oczekuje się, że ETS będzie dysponował wystarczającą przepustowością, aby poradzić sobie z wszelkimi możliwymi do przewidzenia skokami w ilości wiadomości. Ponadto należy wdrożyć odpowiednie procedury ciągłości działania, aby awarie systemu lub inne zakłócające zdarzenia powodowały jak najmniej zakłóceń w funkcjonowaniu ETS. Uczestnicy rynków finansowych będą również oczekiwać, że odpowiednie testy zostaną przeprowadzone przed wprowadzeniem ETS lub jakichkolwiek aktualizacji takiego systemu. Pomoże to uczestnikom rynku w zapewnieniu, że wszystkie operacje są zgodne z dyrektywą MiFID i że mogą one skutecznie działać w warunkach skrajnych warunków rynkowych. W odniesieniu do firm inwestycyjnych, które korzystają z algorytmów, testy powinny składać się z symulacji wydajności, testów zwrotnych lub testów w środowisku testowym ETS, które są dostosowane do strategii wykorzystywanych przez firmę inwestycyjną. Wymagane będzie ciągłe monitorowanie ETS i algorytmów transakcyjnych, co powinno nastąpić w czasie rzeczywistym. Ponadto oczekuje się, że wszyscy uczestnicy rynku finansowego będą dysponować procedurami zapewniającymi odpowiednią liczbę pracowników posiadających wymaganą wiedzę fachową do zarządzania systemem ETS. Wreszcie, osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo muszą zapewnić, że zarówno fizyczne, jak i elektroniczne bezpieczeństwo ETS i algorytmy handlowe są zachowane, aby uniknąć nieuprawnionego dostępu lub nadużycia. Zapisy dotyczące wszystkich aspektów ETS i algorytmów handlowych, a także zapisy dotyczące każdego z obszarów wyróżnionych wszystkimi wytycznymi, muszą być utrzymane przez okres 5 lat, aby umożliwić właściwym organom ocenę zgodności z wszystkimi wymogami regulacyjnymi, jeżeli: pojawia się potrzeba. Wymogi organizacyjne dla rynków regulowanych i MTF w celu promowania uczciwego i uporządkowanego handlu w zautomatyzowanym środowisku transakcyjnym Rynki regulowane i MTF mają wprowadzić procedury mające na celu zapewnienie sprawiedliwego i uporządkowanego handlu na ETS. Aby zagwarantować, że uczciwe i uporządkowane podmioty handlowe są zobowiązane do przeprowadzenia należytej staranności wobec osób ubiegających się o dostęp do ETS i które nie są uznawane za instytucje kredytowe lub firmy inwestycyjne na mocy obowiązującego prawa. Należy podjąć kroki w celu sprawdzenia, czy członkowie lub użytkownicy ETS korzystają z systemów zgodnych z działaniem samego ETS. Odpowiednie kontrole przed sprzedażą i po niej są również wymogiem w ramach niniejszych wytycznych, ze zwróceniem szczególnej uwagi na kontrole filtrowania ceny i ilości zamówień. W raporcie końcowym zaleca się również wprowadzenie standardów postępowania z tymi członkami lub użytkownikami, którzy będą mogli korzystać z systemów wprowadzania zleceń. Ważnym narzędziem, za pomocą którego rynki regulowane i MTF mogą zapewnić uczciwy i uporządkowany handel w ramach ETS, jest możliwość zatrzymania dostępu częściowego lub częściowego przez członków i użytkowników systemu ETS. Może to z kolei wiązać się z możliwością anulowania, zmiany lub korekty transakcji. Zdolność do zatrzymania handlu w ten sposób może być konieczna, aby utrzymać uczciwe i uporządkowane działanie systemu handlu emisjami, a ramy określające takie uprawnienia powinny być łatwo dostępne dla członków i użytkowników systemu ETS. ETS powinien być monitorowany jak najbliżej czasu rzeczywistego, aby umożliwić rynkom regulowanym i MTF monitorowanie możliwych przypadków nieuczciwego lub nieuporządkowanego handlu. Osoby odpowiedzialne za monitorowanie systemu handlu uprawnieniami do emisji powinny posiadać wiedzę na temat funkcjonowania systemu handlu uprawnieniami do emisji i muszą być dostępne dla właściwych organów oraz mieć prawo do podjęcia działań naprawczych w przypadkach, w których zagrożony jest uczciwy i uporządkowany handel w systemie ETS. Wymagania te będą również miały zastosowanie do firm inwestycyjnych w ich wymogach organizacyjnych dotyczących sprawiedliwego i uporządkowanego obrotu, omówionych bardziej szczegółowo poniżej. Wreszcie, w przypadku znacznego ryzyka, które może zagrozić sprawiedliwemu i uporządkowanemu obrotowi w ramach ETS, i tam, gdzie takie ryzyko może się zmaterializować, oczekuje się zgłoszeń do właściwych organów w każdym państwie członkowskim. Wymogi organizacyjne dla firm inwestycyjnych w celu promowania sprawiedliwego i uporządkowanego handlu w zautomatyzowanym środowisku handlowym Ogólna wytyczna w tym dziale wymaga od firm inwestycyjnych posiadania polityk i procedur ukierunkowanych na zapewnienie sprawiedliwego i uporządkowanego handlu na ETS w celu zapewnienia zgodności z MiFID i wszystkie inne obowiązujące przepisy. Takie zasady i procedury będą również obejmować przypadki, w których firma inwestycyjna zapewnia DMA lub SA. Zdolność do blokowania lub anulowania zamówień powinna być włączona do dowolnego zestawu zasad i procedur opracowanych przez firmę inwestycyjną i powinna być aktywowana, gdy jakiekolwiek złożone zamówienia nie spełniają ustalonych cen lub parametrów rozmiaru. Podobnie, jeśli wydaje się, że przedsiębiorca składa zamówienia na instrumenty finansowe, o których firma inwestycyjna wie, że przedsiębiorcy nie można handlować, należy wprowadzić procedury blokowania takich zamówień w momencie ich wystąpienia. Wszelkie zamówienia, które mogą podważać progi zarządzania ryzykiem ponoszone przez firmy inwestycyjne, powinny również podlegać automatycznemu blokowaniu lub anulowaniu. Mogą zdarzyć się sytuacje, w których firma inwestycyjna chce zrealizować zlecenie, które może być automatycznie blokowane przez firmy będące odpowiednimi kontrolami przedtransakcyjnymi. W takich przypadkach należy opracować procedury, aby pracownicy odpowiedzialni za przestrzeganie przepisów i zarządzanie ryzykiem byli świadomi, kiedy proponuje się zastąpić kontrole przedtransakcyjne. Zatwierdzenie takich działań przez pracowników ds. Zgodności i zarządzania ryzykiem powinno być wymagane przed wykonaniem zlecenia. Wreszcie, jak omówiono powyżej w odniesieniu do rynków regulowanych i MTF, wszelkie znaczące ryzyko, które może podważyć uczciwy i uporządkowany handel na ETS lub ryzyko, które mogło się skrystalizować, musi zostać zgłoszone właściwemu organowi państw członkowskich. Wymagania organizacyjne dla rynków regulowanych i MTF w celu zapobiegania nadużyciom na rynku (w szczególności manipulacji na rynku) w zautomatyzowanym środowisku handlowym Wytyczne dotyczące ochrony ETS przed manipulacjami na rynku abusarketów wymagają wdrożenia zasad i procedur, których celem jest pomoc w identyfikacji postępowanie członków lub użytkowników systemu ETS, które może wiązać się z nadużyciami na rynku. Wytyczne w szczególności podkreślają przykłady tego, co może stanowić manipulację na rynku, takie jak (i) polecenia ping, (ii) cytowanie farszu, (iii) rozpęd pędu i (iv) nakładanie warstw i podszywanie się. Aby zapobiegać manipulacjom na rynku abus giełdowym, należy wprowadzić personel o niezbędnej wiedzy na temat regulacji i działania ETS, aby monitorować działania handlowe uczestników systemu handlu uprawnieniami do emisji i wzbudzać podejrzenia o nadużycia na rynku w miarę ich pojawiania się. Systemy obsługiwane przez ETS powinny również być w stanie wykrywać przypadki podejrzanych transakcji. Ponadto należy podjąć kroki w celu zapewnienia, że ​​podejrzane transakcje handlowe (ldquoSTRsrdquo) są dokonywane w odniesieniu do podejrzanych transakcji i zamówień bez opóźnień. Wymóg organizacyjny dla firm inwestycyjnych w celu zapobiegania nadużyciom na rynku (w szczególności manipulacji na rynku) w zautomatyzowanym środowisku handlowym Niniejsze wytyczne są wydawane w celu zagwarantowania, że ​​firmy inwestycyjne podejmują kroki w celu zagwarantowania, że ​​ich zautomatyzowane środowisko handlowe nie prowadzi do manipulacji na rynku. Jak wspomniano powyżej w poprzednich wytycznych, w kontekście rynków regulowanych i MTF, musi istnieć w pełni wykwalifikowany personel z obsługą ETS i mieć prawo do zaskarżania pracowników podejrzanych o angażowanie się w handel uznany za być podejrzliwym. Aby pomóc personelowi w tej procedurze, należy zapewnić regularne szkolenia na temat tego, co stanowi nadużycie na rynku. Monitorowanie działań jednostek i algorytmów jest wymagane w celu sygnalizowania transakcji, które mogą wskazywać na nadużycia na rynku, w tym zachowania międzyrynkowe, które budzą obawy, jeśli firma inwestycyjna ma dostęp do takich informacji. Podobnie jak w poprzedniej wytycznej, należy wprowadzić procedury regulujące składanie STR w odniesieniu do podejrzanych transakcji i nakazów pokrycia, a także należy przeprowadzać okresowe przeglądy wszystkich procedur wewnętrznych, aby zapewnić utrzymanie najwyższych standardów. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych rejestrów, audyt śledzący sposób, w jaki rozpatrywane było każde zdarzenie podejrzanego zachowania, oraz to, czy STR został złożony, czy nie, musi być utrzymywany przez firmy inwestycyjne na okres pięciu lat, aby umożliwić właściwym organom monitorowanie zgodność z obowiązującymi zobowiązaniami. Wymogi organizacyjne dla rynków regulowanych i MTF, których uczestnicy i użytkownicy zapewniają DMASA Wytyczne objęte tym działem wymagają, aby ETS stosował zasady i procedury mające na celu zapewnienie uczciwego i uporządkowanego handlu w przypadkach, w których ETS zapewnia członkom i użytkownikom ETS możliwość dostarczyć DMA lub SA. Przestrzeganie tej wytycznej oznacza, że ​​członkowie i użytkownicy ETS muszą mieć świadomość, że są w pełni odpowiedzialni za składanie zamówień za pośrednictwem DMA i SA oraz że sankcje zostaną nałożone, jeżeli zostanie stwierdzone, że naruszono zasady i procedury dotyczące składania zamówień zostały naruszone. W połączeniu z tym wymogiem jest potrzeba, aby członkowie i użytkownicy ETS przeprowadzali wymaganą analizę due diligence na klientach żądających DMA lub SA. Zwłaszcza w odniesieniu do SA, ETS, który nie jest przekonany o zdolności osób posiadających SA do przestrzegania obowiązujących procedur uczciwego i uporządkowanego handlu, powinien mieć możliwość zawieszenia lub wycofania SA. Wiąże się z tym wymóg, aby ETS miał możliwość wstrzymania zleceń od osoby handlującej poprzez SA, niezależnie od możliwości zatrzymania zleceń członków sponsorujących ten dostęp personrsquos. Ponadto ETS powinien posiadać procedury umożliwiające im przegląd wewnętrznych systemów kontroli ryzyka stosowanych przez członków i użytkowników w odniesieniu do usług DMA i SA, które mogą oferować klientom. Wymogi organizacyjne dla firm inwestycyjnych, które zapewniają DMA andor SA Firmy inwestycyjne, które mogą oferować swoim klientom DMA lub SA, powinny ustanowić i utrzymywać odpowiednie zasady i procedury w celu zapewnienia, że ​​osoby handlujące za pośrednictwem DMA lub SA postępują zgodnie z zasady przedmiotowego ETS. Wytyczne te, podobnie jak pozostałe omówione powyżej, mają na celu zapewnienie, że rynki regulowane, MTF i firmy inwestycyjne spełniają zarówno swoje zobowiązania wynikające z dyrektywy MiFID, jak i innych stosownych przepisów. Należyta staranność przeprowadzona przez firmy inwestycyjne na klientach, którym chcą świadczyć usługi DMA lub SA, powinna być dostosowana do indywidualnego klienta, biorąc pod uwagę ryzyko stwarzane przez klienta, formę transakcji, w które klient będzie angażował się i rodzaj usługi, którą firma inwestycyjna chce świadczyć. Taka należyta staranność może obejmować ocenę osób, które będą mogły składać zamówienia, historyczną historię handlową klienta oraz wszelkie prawa, zgodnie z którymi klient może podlegać regulacji. Odpowiedzialność za modyfikację kontroli przedtransakcyjnych spoczywa wyłącznie na firmie inwestycyjnej i nie będą dozwolone żadne modyfikacje przez klienta DMA lub SA. W związku z tym żadne zlecenia ani transakcje klienta DMA lub SA nie mogą być wprowadzane na rynek regulowany lub MTF bez poddawania ich kontrolom przedtransakcyjnym. Wszelkie kroki podjęte w celu zapewnienia uczciwego i uporządkowanego handlu lub monitorowania przypadków manipulacji na rynku, jak omówiono powyżej, mają również zastosowanie do działań klientów DMA lub SA. Aby zapewnić odpowiednie monitorowanie, od firm inwestycyjnych oczekuje się możliwości oddzielnego identyfikowania transakcji zainicjowanych przez klientów DMA lub SA z innych transakcji, które mogą być zawierane przez firmę inwestycyjną. W razie potrzeby transakcje zawierane przez klientów DMA lub SA muszą również zostać natychmiast wstrzymane lub przerwane. Wytyczne ESMA Wytyczne ESMA dotyczące systemów i kontroli w zautomatyzowanym środowisku transakcyjnym. W dniu 24 lutego 2017 r. ESMA wydała wytyczne dotyczące systemów i kontroli w zautomatyzowanym środowisku handlowym. Celem niniejszych wytycznych jest wspieranie konwergencji UE w zakresie praktyk nadzorczych w zakresie zautomatyzowanego handlu i pomoc w zapewnieniu równych warunków dla inwestorów. Główne tematy przewodnie są następujące: Jasne, sformalizowane Zarządzanie Skuteczne Szkolenia w celu utrzymania kompetencji Kontrolowane zarządzanie Monitorowaniem ryzyka w zakresie działalności handlowej Zarządzanie zautomatyzowanym systemem handlu Pojemność, odporność i planowanie ciągłości działania Przechowywanie dokumentacji i okresowy przegląd Najważniejsze pozycje dla firm inwestycyjnych są wymienione poniżej: Do dnia 1 maja 2017 r., zgodnie z zaleceniami właściwych władz, wytyczne przyjęcia oparte są na obecnej najlepszej praktyce branżowej MiFID, przy niewielkiej potrzebie jakiejkolwiek zmiany przewidzianej przez EUNGiPW, w związku z tym wytyczne z dnia majowego mające zastosowanie do rynków regulowanych, MTF, firm inwestycyjnych i firm dostarczających DMASA ( Direct MarketSponsored Access) wymagania organizacyjne dla firm inwestycyjnych, systemy handlu elektronicznego (zarządzanie, pojemność 038 odporność, ciągłość działania, testowanie, monitorowanie 038 przegląd, bezpieczeństwo, kadra, prowadzenie dokumentacji przez 5 lat) wymagania organizacyjne dla firm inwestycyjnych w celu promowania sprawiedliwego i uporządkowanego handlu (blokowanie zamówień według parametrów cenowych, uprawnień do handlu, zarządzania ryzykiem przedtransakcyjnym, raportowania zatwierdzania nadpisań kontroli przedtransakcyjnych, szkolenia w zakresie zapewnienia zgodności z zamówieniem, monitorowania rynku międzyplatformowego pod kątem oznak nieuporządkowanego handlu, kontroli ruchu komunikacyjnego) wymagań organizacyjnych dla firm inwestycyjnych w celu zapobiegania nadużyciom na rynku firmy powinny mieć odpowiednie systemy, z automatycznymi alertami, do monitorowania działalności handlowej (własne podmioty handlowe, algos, klienci i DMASA w zakresie zachowań manipulacyjnych na rynku (np. polecenia ping, cytowanie farszu, ramping, nakładanie warstw 038 spoofing), cross-marketcross-class class i sygnowanie wszystkiego, co może być podejrzane, z wystarczającym poziomem szczegółowości organizacyjnej czasu granularności dla firm inwestycyjnych, które zapewniają DMASA nagi dostęp jest zabroniony, firmy muszą osobno identyfikacja zleceń i transakcji klientów DMASA oraz możliwość wstrzymania handlu Nie istniał oficjalny okres wdrażania, którego normalnie oczekują zmiany wynikające z Brukseli, głównie dlatego, że ESMA przewiduje niewielkie zmiany. Wytyczne były cytowane jako oparte na najlepszych praktykach branżowych, które w zasadzie już istniały. Oczekuje się, że wytyczne mogą zostać wprowadzone do prawodawstwa w ramach MiFID II (i przeglądu dyrektywy w sprawie nadużyć na rynku, MAD). Kliknij tutaj, aby zapoznać się z najważniejszymi tematami przewodnimi i punktami dyskusji. Ostatnia aktualizacja: 10 maja 2017 r. Strona główna ESMA Compliance gt Visual Trader pomaga firmom inwestycyjnym (IF) przestrzegać wytycznych ESMA, oferując następujące produkty i usługi MiFID II (obowiązujące w styczniu 2017 r.) Artykuł 27 (6) Państwa członkowskie wymagają od firm inwestycyjnych realizujących zamówienia klientów podsumowywać i upubliczniać corocznie, dla każdej klasy instrumentów finansowych, pięć najlepszych systemów realizacji pod względem wielkości transakcji, w których realizowały zamówienia klientów w poprzednim roku oraz informacje o jakości uzyskanych wyników. Artykuł 27 (8) Państwa członkowskie wymagają, aby firmy inwestycyjne były w stanie wykazać swoim klientom, na ich wniosek, że wykonali swoje zlecenia zgodnie z polityką wykonawczą firm inwestycyjnych i wykazać właściwym władzom, na ich wniosek, ich zgodność z niniejszym artykułem. Usługa TCA umożliwi Ci dogłębną znajomość Twoich ukrytych kosztów wykonania na tych rynkach, na których handlujesz bezpośrednio. Wyszczególni także rzeczywiste koszty Twojego handlu na pozostałych rynkach, na których handlujesz za pośrednictwem brokerów. Wizualne TCA będzie regularnie przesyłać raporty PDF na temat miejsca docelowego i jakości wykonania Twojego zamówienia, w podziale na rynek, klienta, handlowca, brokera itp. Wszystko to pozwoli ci dowiedzieć się, którzy brokerzy zapewniają najlepszą realizację lub jakie ukryte koszty klienci, którzy handlują poprzez ciebie, wspierają. Wytyczne ESMA 24 lutego 2017 r. Wytyczna 2. Wymogi organizacyjne dla systemów handlu elektronicznego firm inwestycyjnych (w tym algorytmy transakcyjne). Właściwe ustawodawstwo. Artykuł 13 ust. 2, 4, 5 i 6 dyrektywy MiFID i art. 5-9, art. 13 i 14 oraz art. 51 dyrektywy wykonawczej do MiFID. d) Testowanie - firmy inwestycyjne powinny przed wdrożeniem elektronicznego systemu handlu lub algorytmu handlu i przed wdrożeniem aktualizacji, skorzystać z jasno nakreślonych metodologii opracowywania i testowania. W przypadku algorytmów może to obejmować test symulowania wydajności lub testowanie offline w środowisku testowym platformy transakcyjnej (gdzie operatorzy rynku udostępniają testy). Zastosowanie tych metod powinno mieć na celu zapewnienie, że między innymi działanie systemu handlu elektronicznego lub algorytmu handlowego jest zgodne z zobowiązaniami firm inwestycyjnych wynikającymi z MiFID oraz z innymi właściwymi przepisami unijnymi i krajowymi, a także z zasadami platform obrotu wykorzystują, że kontrole zgodności i zarządzania ryzykiem wbudowane w system lub algorytm działają zgodnie z zamierzeniami (w tym automatycznie generują raporty błędów) oraz że elektroniczny system transakcyjny lub algorytm może nadal działać skutecznie w skrajnych warunkach rynkowych. Skuteczne działanie w warunkach skrajnych warunków rynkowych może implikować (ale niekoniecznie), że system lub algorytm wyłącza się w tych warunkach. Visual Trader oferuje podmiotom używającym algorytmów usługę Market Simulator do testowania swoich modeli, odtwarzając rzeczywisty rynek w wysoce realistycznym środowisku testowym, biorąc pod uwagę priorytet zamówień, głębokość (płynność) i wpływ na rynek. Oferuje również usługę plików do archiwizacji zleceń księgowych, dzięki której każdy podmiot może pobrać zamówienia, zmiany lub anulacje z określonego dnia i powtórzyć wyniki rynków na ten dzień, korzystając z własnych symulatorów. Umożliwia to klientowi odtworzenie poprzednich sesji i sprawdzenie zachowania algorytmu w rzeczywistych warunkach rynkowych. Wytyczne ESMA 24 lutego 2017 r. Wytyczna 8. Wymogi organizacyjne dla firm inwestycyjnych, które zapewniają bezpośredni dostęp do rynku i lub sponsorowany dostęp Odpowiednie prawodawstwo. Artykuł 13 ust. 2, 5 i 6 dyrektywy MiFID oraz art. 5, 9, art. 13 i 14 oraz art. 51 dyrektywy wykonawczej do MiFID. ESMA wymaga, aby firmy inwestycyjne kontrolowały zamówienia złożone przez ich klientów za pośrednictwem systemów bezpośredniego dostępu do rynku (DMA). Klienci są podłączeni do bramki SIBE-Smart poprzez interfejs HF Smart Gate. Zamówienia nie przechodzą przez systemy zarządzania zamówieniami dla firm inwestycyjnych (co pociągałoby za sobą opóźnienia w zakresie przetwarzania) przed wejściem na rynek. Zamiast tego VT nanoDriver zainstalowany bezpośrednio w SIBE-Smart Gate umożliwia dostęp DMA i zawiera niezbędne filtry przy bardzo niskim opóźnieniu, dzięki czemu firmy inwestycyjne monitorują i kontrolują swoją aktywność klientów. Wytyczne ESMA 24 lutego 2017 r. Wytyczna 4. Wymogi organizacyjne dla firm inwestycyjnych w celu promowania sprawiedliwego i uporządkowanego handlu w zautomatyzowanym środowisku transakcyjnym. Właściwe ustawodawstwo. Artykuł 13 ust. 2, 4, 5 i 6 dyrektywy MiFID oraz art. 5, 6, 7 i 9, art. 13 i 14 oraz art. 51 dyrektywy wykonawczej do MiFID. c) Zarządzanie ryzykiem - firmy inwestycyjne powinny mieć możliwość automatycznego blokowania lub anulowania zleceń tam, gdzie mogą narazić na szwank własne progi zarządzania ryzykiem. W razie potrzeby kontrole powinny być stosowane w odniesieniu do ekspozycji wobec poszczególnych klientów lub instrumentów finansowych lub grup klientów lub instrumentów finansowych, ekspozycji pojedynczych podmiotów gospodarczych, biur handlowych lub firmy inwestycyjnej jako całości. VisualRisk. system kontroli ryzyka stworzony przez firmę Visual Trader umożliwia podmiotom ustalanie zasad zarządzania ryzykiem w oparciu o skład portfela i rachunków pieniężnych. Główne cechy programu VisualRisk to: kontrola w czasie rzeczywistym i monitorowanie obrotu własnymi kontami, stan portfela i ryzyko związane z każdym klientem. Możliwość konfiguracji krótkiej sprzedaży, efektu dźwigni, kredytu związanego z każdym kontem, zakazu handlu niektórymi aktywami, alertów i alarmów związanych z poziomem ryzyka każdego rachunku itp. Możliwość zapewnienia interfejsu on-line z systemami Back-Office i klientem bazy danych. Całkowicie zintegrowany z terminalem maX, systemem routingu i systemem zarządzania zamówieniami Visual Trader. Wytyczne ESMA 24 lutego 2017 r. Wytyczna 6. Wymogi organizacyjne dla rynków regulowanych i wielostronnych platform obrotu w celu zapobiegania nadużyciom na rynku (w szczególności manipulacji na rynku) w zautomatyzowanym środowisku handlowym. BME Innova, spółka zależna Grupy BME, oferuje produkt SICAM do analizowania i zgłaszania wszelkich podejrzanych transakcji.

Comments

Popular Posts